Hoe kan ik een order inleggen in het handelsplatform?

Indien u beschikking heeft over realtime koersdata, kunt u een order inleggen door op de laatprijs (voor een kooporder) of de biedprijs (voor een verkooporder) te klikken. Vervolgens verschijnt een orderregel waarin u de gewenste kenmerken van de order kunt instellen. Ziet u ook onderstaande afbeelding:

order inleggen 1
2
1
3
Hieronder treft u een korte omschrijving van de belangrijkste kolommen:

Als u de orderregel naar wens heeft ingevuld, klikt u op de V om de order naar de beurs te versturen 3.

Voordat de order naar de beurs verstuurd wordt, ontvangt u een Order Bevestiging zoals weergegeven in onderstaande afbeelding. Hier vindt u een korte samenvatting van uw order. Daarnaast kunt u direct inzien wat voor invloed uw order heeft op de margin van uw portefeuille. Klik op Verzenden 1 om de order naar de beurs te sturen of op Annuleer 2 om de order te annuleren.

order inleggen 2
1
2
3
LET OP: Het is mogelijk om in te stellen dat bovenstaand orderbevestigingsscherm in het vervolg niet meer weergegeven wordt 3. Indien u dat heeft ingesteld, wordt uw order direct naar de beurs verstuurd wanneer u op de V van verzenden klikt.

Klik hier voor een korte instructievideo over hoe u een order kunt plaatsen via het LYNX Handelsplatform indien u over realtime koersdata beschikt.

Indien u niet over realtime koersdata beschikt van het effect waarvoor u een order wilt plaatsen, verschijnt geen orderregel, maar een orderticket. Dit moet u er bewust van maken dat de koersen die u ziet vertraagd zijn. U kunt het orderticket op dezelfde manier invullen als de orderregel en vervolgens onderaan op Verzenden 1 klikken om de order naar de beurs te versturen. Als u op Accepteren 2 klikt, wordt de orderregel zichtbaar in uw hoofdscherm, net zoals wanneer u over realtime koersdata beschikt. Klikt u op Preview 3 , dan verschijnt het orderbevestigingsscherm dat hierboven reeds besproken is. Tot slot kunt u middels Afwijzen 4 het orderticket sluiten zonder dat er een order verzonden wordt.

1
2
3
4

Heeft u nog verdere vragen?

Sommige pagina's in ons servicecentrum kunnen momenteel verouderd zijn als gevolg van  het groot aantal wijzigingen naar aanleiding van de  migratie van Europese klanten naar Interactive Brokers IBIE.

 

U kunt contact met ons opnemen via chat, telefoon of e-mail. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 8:30 tot 18:00 uur. Onze ervaren servicemedewerkers helpen u graag verder.

Direct contact opnemen

Ignace De Vloo
Ignace De Vloo
Service Manager
Contact icon Bel naar
09 223 23 20
Contact icon E-mail naar
klantendesk@lynx.be
Contact icon Chat met een
LYNX medewerker