Hoe kan ik mijn cash- of valutaposities bekijken?

Al uw rekeningwaarden worden altijd getoond in uw basisvaluta. De meeste rekeninghouders bij LYNX hebben de euro (EUR) als basisvaluta ingesteld. Deze rekeningwaarden geven u echter geen informatie over uw werkelijke valutaposities. Als u effecten aan- of verkoopt die genoteerd zijn in een andere valuta dan uw basisvaluta, dan zal als gevolg hiervan een aparte valutaregel worden aangemaakt in het rekeningvenster van uw effectenrekening. U kan eenvoudig uw valutaposities bekijken in het handelsplatform. Hieronder wordt uitgelegd hoe u uw werkelijke valutaposities kunt bekijken in beide platformen en mobiele applicatie.

U kan uw valutaposities raadplegen in de LYNX Trading app via de menu Account 1 . U komt standaard terecht op het tabblad Balances 2 . Hier kunt u onder andere de totale waarde van uw effectenrekening in uw basisvaluta bekijken. Uw werkelijke valutaposities kunt u bekijken door het tabblad Mkt. Value 3 te selecteren. Opgelet, de waarden die tonen zijn afgerond naar boven.

1
2
3
4
5

U ziet nu uw totale cash uitgedrukt in uw basismunt. Om de verschillende valutaposities te kunnen zien klikt u op Total (in EUR) 5. U zal zien dat u nu de individuele valutaposities 6 kan raadplegen. Klik nogmaals voor de volgende valutapositie 7 te raadplegen.

U vindt hier de instructies om uw valutaposities te converteren.

3
4
5
6
7

Om uw cashposities na te gaan klikt u op Rekening bovenaan in de menubalk, vervolgens opent er een nieuw scherm. U vindt uw valutaposities in de tab Marktwaarde – Werkelijke Valutapositie. Opgelet, het totaal wordt steeds uitgedrukt in de basismunt van uw LYNX-rekening.

Om uw werkelijke en/of fictieve valutaposities te wijzigen vindt u hier meer informatie. Hoe u munten omzet vindt u hier.

In LYNX Basic kan u uw valutaposities raadplegen via het menu Portefeuille. Bij Rekeninggegevens vindt uw Balansoverzicht 1 terug met rechts uw Valuta 2. U kan hier ook eenvoudig uw munten opzetten, meer informatie vindt u hier.

2
1

Heeft u nog verdere vragen?

Sommige pagina's in ons servicecentrum kunnen momenteel verouderd zijn als gevolg van  het groot aantal wijzigingen naar aanleiding van de  migratie van Europese klanten naar Interactive Brokers IBIE.

 

U kunt contact met ons opnemen via chat, telefoon of e-mail. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 8:30 tot 18:00 uur. Onze ervaren servicemedewerkers helpen u graag verder.

Direct contact opnemen

Ignace De Vloo
Ignace De Vloo
Service Manager
Contact icon Bel naar
09 223 23 20
Contact icon E-mail naar
klantendesk@lynx.be
Contact icon Chat met een
LYNX medewerker