IBIE

Blijft de U.S. Pattern Day Trade Regel van toepassing nadat mijn rekening gemigreerd is naar IBIE?

Aangezien rekeningen bij IBIE niet meer geïntroduceerd worden bij IB LLC, zullen rekeningen niet meer onderhevig zijn aan de PDT regel.

Wijzigen de margevereisten naar aanleiding van de brexit?

Ja, aangezien de margevereisten per IBKR-entiteit verschillen vanwege diverse factoren (beurs, regelgeving, huisminima,…) is het essentieel om de impact van de brexit te simuleren.

Ontvang ik aan het einde van het jaar één gecombineerd jaaroverzicht?

Nee, u ontvangt een jaaroverzicht voor uw huidige account over de periode 1 januari 2020 tot aan de datum van migratie en een tweede jaaroverzicht voor uw nieuwe rekening over de periode startend op de migratiedatum tot en met 31 december 2020.

Wijzigen de stortingsinstructies na de migratie?

Aangezien uw rekening na de migratie bij IBIE wordt aangehouden, betekent dit dat u geen storting kunt doen op uw rekening met het oude bankrekeningnummer op naam van IBUK. Het nieuwe bankrekeningnummer wordt zo snel mogelijk meegedeeld. Er wordt aangeraden om steeds een stortingsnotificatie aan te maken.

Wat gebeurt er met mijn huidige rekening volgend op de migratie?

Uw huidige rekening wordt gesloten zodra al uw posities, inclusief de overlopende posten, zijn overgeboekt naar de rekening die is gemigreerd.

Momenteel worden uw activa beschermd tegen verlies onder het UK Financial Services Compensation Scheme en de US Securities Investor Protection Corporation (zie voor meer informatie https://www.lynx.be/service/bescherming/). Na de migratie van de rekening zal het beleggerscompensatiestelsel van Ierland uw vermogen beschermen tegen verlies in het geval IBIE in gebreke blijft en niet in staat is om aan haar verplichten richting u te voldoen.

Het beleggerscompensatiestelsel van Ierland vergoedt tot een maximum van 20.000 EUR.

Effecten en cash van cliënten worden verplicht afgescheiden van de activa van IBKR. In het onwaarschijnlijke voorval dat IBKR failliet zou gaan, zullen de schuldeisers zich niet kunnen beroepen op de cash en de effecten van cliënten aangezien deze activa gesegregeerd worden bewaard. Voor meer informatie over de bescherming en de veiligheid van deze nieuwe binnen de EU opgerichte IB entiteiten, verwijzen we graag naar de pagina https://www.lynx.be/bescherming-veiligheid/

Heeft u nog verdere vragen?

Sommige pagina's in ons servicecentrum kunnen momenteel verouderd zijn als gevolg van  het groot aantal wijzigingen naar aanleiding van de  migratie van Europese klanten naar Interactive Brokers IBIE.

 

U kunt contact met ons opnemen via chat, telefoon of e-mail. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 8:30 tot 18:00 uur. Onze ervaren servicemedewerkers helpen u graag verder.

Direct contact opnemen

Ignace De Vloo
Ignace De Vloo
Service Manager
Contact icon Bel naar
09 223 23 20
Contact icon E-mail naar
klantendesk@lynx.be
Contact icon Chat met een
LYNX medewerker