Aandeel Adobe

Wat is de verwachting van het aandeel Adobe? Lees de laatste analyses van onze analisten en bekijk de actuele beurskoers en grafiek. Bestudeer de fundamentele cijfers, de andere aandelen binnen deze sector, de prestaties van de afgelopen vijf jaar en krijg inzicht in de laatste adviezen en dividenden. Kortom, lees alles wat u moet weten over dit aandeel.

Adobe Systems Inc.

ISIN: US00724F1012
Tickercode: ADBE | Beurs: ---

Laatste koersupdate:--- uur

---

USD

---USD
---
Hoogste dagkoers
---
Laagste dagkoers
---
Aandeel Adobe kopen De beste aandelen

  • 1 D
  • 1 W
  • 1 M
  • 6 M
  • YTD
  • 1 J
  • 5 J
  • Max
Lees verder

Vorige analyses van het aandeel Adobe

De Amerikaanse technologie-aandelen zijn enorm aan het groeien de laatste tijd. Adobe Systems is er één van. Adobe is marktleider binnen de creatieve software en blijft maar presteren. Het aandeel Adobe is de laatste jaren met een stevige opmars bezig ondanks ze al jaren marktleider zijn.

Op welke manier houdt dit aandeel zijn marktpositie vast en is het ondanks de enorme groei nog interessant om nu in te stappen? In dit artikel bespreken we de toekomstplannen van Adobe Systems en welke potentie dit aandeel bezit.

De volgende onderwerpen worden besproken over het aandeel Adobe:

Koers Adobe Systems

Het aandeel Adobe

Adobe (ADBE) is een Amerikaans softwarebedrijf gericht op de creatieve sector. Het is de aanbieder van onder andere Photoshop en Premiere Pro. Het bedrijf wist in het afgelopen kwartaal een omzetstijging van 14% te realiseren in vergelijking met het jaar ervoor. Daarnaast steeg ook de nettowinst met dubbele cijfers, namelijk 16% stijging vergeleken met vorig jaar. Hiermee tikt het met $ 955 miljoen bijna een nettowinst van $ 1 miljard aan.

Adobe genereert zijn inkomsten door middel van abonnementen. Gebruikers die hun diensten willen benutten betalen hiervoor een maandelijks bedrag. Adobe was één van de pioniers die dit betalingssysteem begon te hanteren en het heeft hen tot op vandaag geen windeieren gelegd. Ruim 90% van hun inkomsten komen voort uit deze abonnementen.

Het voordeel van deze abonnementen is ten eerste dat ze zorgen voor een constante inkomstenstroom. Ten tweede heeft Adobe grote marges op deze abonnementen. In het vorige kwartaal verdienden ze $ 3 miljard aan deze abonnementen terwijl het hen slechts $ 328 miljoen heeft gekost.

Ondanks ze een stevige marktleider zijn, vallen ze de laatste jaren onder de term groeiaandelen. Het aandeel Adobe zit als sinds 2011 in een gezonde opwaartse trend en het aandeel Adobe heeft ook het laatste jaar een stevige groei doorgemaakt. De groei bedraagt 57% ten opzichte van een jaar geleden. Het aandeel heeft daarnaast ook weinig last gehad van de coronacrisis. Meer nog, het aandeel Adobe is op het moment van schrijven zelfs gestegen met 18,4% in vergelijking met de koers vlak voor de piek van de pandemie en behaalde begin september een nieuwe all-time high op 536,88 USD.

Concurrentiestrijd

Adobe is zich momenteel aan het wapenen tegen opkomende concurrentie. U vraagt zich misschien af waarom ze zich nu pas wapenen tegen concurrentie? Lange tijd was er geen sprake van directe concurrenten, maar de laatste tijd is Affinity zijn pijlen meer en meer op Adobe aan het richten. Met name de programma’s Illustrator en Indesign van Adobe Systems krijgen er directe concurrentie bij. Deze concurrentie daagt Adobe uit om de marktevoluties te blijven volgen en te blijven innoveren.

Ook zijn er klanten die de manier van betalen niet correct vinden. Adobe biedt een abonnementsformule aan terwijl het vroeger licenties verkocht. Veel klanten willen van één bepaald programma een licentie kopen en niet elke maand betalen voor een programma. Mensen hebben graag het gevoel dat ze eigenaar zijn van een programma en dat gevoel valt met dit systeem weg. Adobe biedt de abonnementen dus per programma aan. Uiteraard hanteren ze ook het principe dat wanneer u meerdere programma’s gebruikt u goedkoper af bent als u het totaalpakket aankoopt.

De concurrentie speelt hierop in door goedkopere prijzen te hanteren en alternatieve betalingsmethodes aan te bieden. Zo biedt Affinity ook gratis proefperiodes aan terwijl Adobe dit niet doet. Affinity probeert op deze manier klanten van Adobe te overtuigen om hun services te gebruiken.

Toch lijkt er bij Adobe weinig zorgen te zijn over deze concurrentie. Ze hebben veel trouwe klanten en hun programma’s hebben hun waarde reeds jaren bewezen.

Aandeel Adobe | Koers Aandeel Adobe

De toekomst van het aandeel Adobe

Hun monopolie zijn ze nog niet kwijt en ze weten het tot nu nog goed vast te houden. Toch rijzen er vragen over de toekomst van Adobe en hun diensten. Daarom zijn ze zich gaan focussen op de e-commerce sector en online marketing. Het lijkt misschien wat laat om mee op de kar van e-commerce te springen, maar Adobe doet dit door middel van artificial intelligence (AI).

Zo zijn ze momenteel bezig hun AI te optimaliseren die bedrijven helpt om hun prestaties te verbeteren op het vlak van marketing. Zo kunnen bedrijven zien welke content werkt en kan deze aangepast worden aan de doelgroep. Het voordeel van AI is dat het zich blijft ontwikkelen hoe vaker het gebruikt wordt. Door deze vorm van machine learning kan AI een zeer krachtig middel zijn in het voeren van reclame. Het helpt om inzicht te krijgen in de consumenten van bedrijven en de reclame op maat te maken voor deze consumenten. Door in te spelen op AI hoopt Adobe mee te liften in de opmars die AI momenteel aan het meemaken is.

Daarnaast valt niet te ontkennen dat steeds meer bedrijven online thuiswerken gaan promoten. Het aandeel Adobe kan van deze kans zeker profiteren. Meer en meer mensen die van thuis uit werken betekent ook meer en meer documenten die online ondertekend moeten worden. Tot slot bieden ze services aan om papieren documenten om te zetten naar digitale documenten. Op deze manier groeit het gebruik van hun diensten.

Veel potentie voor het aandeel Adobe

Doordat Adobe Systems de positie van marktleider binnen hun sector al enige tijd weet vast te houden, zien we dit niet snel veranderen. Zeker niet nu Adobe blijft innoveren en hun focus ook begint te leggen op de online marketing. Samen met de ontwikkelingen die zich voordoen in verband met thuiswerken zorgt dit voor een extra troef waardoor er zeker veel potentie in dit aandeel zit voor de komende jaren.

Daarnaast genereren ze een behoorlijke inkomstenstroom door het aanbieden van hun abonnementen. Adobe boekte in het derde kwartaal een recordomzet van $ 3,2 miljard. De omzet steeg met 14%, terwijl de winst per aandeel met 22% toenam. Het digitale mediasegment van het bedrijf, dat met 19% steeg, was goed voor het grootste deel van de omzet van $ 2,3 miljard. Dit is het segment van Adobe’s bedrijf dat de belangrijkste producten bevat, waaronder Photoshop, Illustrator en Acrobat.

Het aandeel Adobe lijkt voor veel beleggers extreem duur, aangezien het momenteel wordt verhandeld tegen 45 keer de verwachte winst. De groei en stabiliteit van Adobe tijdens de pandemie zouden deze waardering echter moeten rechtvaardigen. De terugkoop van aandelen door Adobe geeft ook aan dat het bedrijf zijn aandelen niet als enigszins overgewaardeerd beschouwt, wat beleggers in het aandeel Adobe zou moeten geruststellen. Qua financiële gezondheid zit het aandeel Adobe dus wel goed. De trouwe klantenbasis, de kwalitatieve services en de jarenlange ervaring zorgen ervoor dat deze inkomsten niet snel zullen verdwijnen.

Het aandeel Adobe heeft de voorbije jaren een enorme groei doorgemaakt en onze verwachting is dat dit aandeel nog heel wat potentie heeft voor de toekomst.

Aandeel Adobe kopen bij LYNX?

LYNX geeft u de mogelijkheid om te beleggen in  aandelen van bijna ieder beursgenoteerd bedrijf ter wereld te beleggen, dus ook het aandeel Adobe (ADBE). U heeft toegang tot ruim 100 beurzen in 30 landen. Bekijk het aanbod:

Aandelen kopen bij LYNX


Editorial credit:  r.classen / Shutterstock.com –  rafapress / Shutterstock.com

Meer informatie over het aandeel Adobe

Aandelen kopen

Waarom in aandelen van Adobe beleggen via LYNX?

Met een effectenrekening via LYNX koopt en verkoopt u voordelig aandelen van vrijwel elk beursgenoteerd bedrijf ter wereld - dus ook Adobe. Met directe toegang tot wereldwijde beurzen koopt u buitenlandse aandelen direct op de thuismarkt. Zo profiteert u van een hoog handelsvolume en een lage spread. U hoeft niet te wachten tot de beurzen opengaan, maar handelt voor- of nabeurs als het u uitkomt. Zo bent u niet afhankelijk van de tijdsverschillen. Handelen doet u daarnaast via een stabiel platform met innovatieve trading tools, waarmee u direct gedegen analyses kunt maken. Belegt u met het oog op een stijgende koers door long te gaan, of verwacht u een dalende koers en gaat u short? Met LYNX is het mogelijk, zodat u het maximale uit uw aandelen Adobe kunt halen.

Bent u klaar voor de volgende stap in beleggen? Ontdek dan of LYNX bij u past en sluit u aan bij duizenden ervaren beleggers.

Ontdek wat LYNX uniek maakt als broker

Koersdetails aandeel Adobe

Laatste koers
Verschil in USD
Verschil in %
Datum
Tijd
Beurzen
Marktkapitalisatie (mld.)
Uitstaande aandelen (mln.)
Openingskoers
Slotkoers vorige handelsdag
Laagste dagkoers
Hoogste dagkoers
Laagste jaarkoers
Hoogste jaarkoers
Laagste koers 52 weken
Hoogste koers 52 weken

Adobe : fundamentele cijfers in USD

Dividendrendement
Omzet ratio
Omzet per aandeel
Cashflow per aandeel
Intensiteit van investeringen
Intensiteit van arbeid
Werkkapitaal (mln.)
Cashratio 1
Cashratio 2
Cashratio 3
Return on Investment (ROI)
Koers-winstverhouding
Price cashflow ratio
Equity ratio
Debt ratio
Debt equity ratio
Cash ratio
Quick ratio
Current ratio

Aandeel Adobe: Bedrijfsinformatie Adobe Systems Inc.

Adobe Systems werd opgericht in 1982 en heeft haar hoofdkantoor in San José. Het softwarebedrijf is opgedeeld is in drie divisies. Digital Media, Digital Marketing en Print & Publishing. De producten van Adobe worden onder andere gebruikt door marketeers, app-developers en mensen die zich bezig houden met besturingssystemen. Enkele bekende producten uit hun gamma zijn Adobe Flash, Adobe Acrobat en creative cloud. Adobe had eind 2017 zo’n 17.000 werknemers in dienst.

Address
ADOBE SYSTEMS INCORPORATED
Park Avenue 345
95110-2704 San Jose, California
USA

Phone
+1-408-536-6000

Fax
--

Email
ir@adobe.com

Internet
www.adobe.com