Waar kan ik het FATCA belastingformulier invullen voor een zakelijke rekening?

Het FATCA belastingformulier, ofwel het W-8BEN-E voor zakelijke entiteiten kunt u invullen of updaten in uw Account Management. Hieronder vindt u de instructies tot het opvragen van dit formulier binnen uw Account Management. Daarnaast vindt u hieronder ook onze richtlijnen omtrent het invullen van dit formulier. Ondanks dat dit document u een handvat biedt met betrekking tot het invullen van het W-8BEN-E formulier en niet volledig en juridisch uitputtend is, kan het zijn dat u extra vragen heeft. Hiervoor refereren wij graag naar de website van de IRS (www.irs.gov), hier vindt u meer detailinformatie rond het invullen van een W-8BEN-E formulier. Wij raden u sterk aan deze website te raadplegen, omdat het verdrag met de VS zeer complex kan zijn.


Download: W-8BEN-E Richtlijnen voor zakelijke entiteiten

Let op! Dit document biedt een richtlijn voor het invullen van het W-8BEN-E formulier. Als u verdere vragen heeft over de inhoud, refereren wij graag naar de website van de IRS (www.irs.gov), hier vindt u meer detailinformatie rond het invullen van een W-8BEN-E formulier. Wij raden u sterk aan deze website te raadplegen, omdat het verdrag met de VS zeer complex kan zijn. Raadpleeg daarnaast eventueel ook uw belastingadviseur.

1. Log hier in in uw Account Management.

2. Ga links boven naar Menu en klik op Settings 1 en vervolgens op Account Settings 2.

1
2

3. Onder het kopje Profile klikt u nu op de i welke voor uw bedrijfsnaam staat 3.

3

4. Vervolgens klikt u rechts onderaan het scherm op Update Tax Forms 4.

4

5. Een nieuwe pagina opent waar u nogmaals op Update Tax Forms klikt 5. Vervolgens kunt u uw bedrijfsgegevens bevestigen of aanvullen en kunt u uiteindelijk het W-8BEN-E formulier invullen of aanpassen. Raadpleeg de richtlijnen (zie downloadbestand in dit artikel) voor het invullen van het formulier. Bij twijfel dient u uw belastingadviseur te raadplegen. U bevestigt het formulier door dit te ondertekenen met uw naam zoals die in het rood staat gegeven en tot slot op Save and Continue te klikken.

5

Heeft u nog verdere vragen?

Sommige pagina's in ons servicecentrum kunnen momenteel verouderd zijn als gevolg van  het groot aantal wijzigingen naar aanleiding van de  migratie van Europese klanten naar Interactive Brokers IBIE.

 

U kunt contact met ons opnemen via chat, telefoon of e-mail. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 8:30 tot 18:00 uur. Onze ervaren servicemedewerkers helpen u graag verder.

Direct contact opnemen

Ignace De Vloo
Ignace De Vloo
Service Manager
Contact icon Bel naar
09 223 23 20
Contact icon E-mail naar
klantendesk@lynx.be
Contact icon Chat met een
LYNX medewerker